Prawie 90 proc. respondentów przyznało, że zamawia jedzenie z dostawą. Z kolei zakupy spożywcze i inne, np. prezenty, kwiaty niemal 80 proc. Polaków – wynika z badania SW Research dla Glovo.

Pizza na telefon to klasyczna i dobrze znana usługa, która od dziesięcioleci ratuje spotkania z rodziną, znajomymi czy imprezę w szerszym gronie. Potwierdza to badanie pt. „Jedzenie i zakupy z dostawą do domu” przeprowadzone w lipcu 2020 roku przez SW Research dla Glovo, aplikacji mobilnej dostarczającej produkty na życzenie. Jednak również kupowanie produktów spożywczych online, zyskuje wręcz niesamowicie na popularności. Polacy widać kochają zakupy online i trudno im się dziwić.

 

Zalety kupowania w sieci

Klienci mogą kupować przedmioty w zaciszu własnego domu lub miejsca pracy. Zakupy są łatwiejsze i wygodniejsze dla klienta. Anulowanie transakcji jest również łatwe. Jako najważniejsze powody, uznaje się:

  • Oszczędza czas i wysiłek.
  • Wygoda zakupów w domu.
  • Dostępna jest szeroka gama produktów.
  • Dobre rabaty / niższe ceny.
  • Możesz uzyskać szczegółowe informacje o produkcie.
  • Możemy porównać różne modele / marki.

Generalnie w sklepach stacjonarnych przedstawiciele handlowi starają się wpłynąć na kupujących, aby kupili produkt. Może być jakaś presja, podczas gdy klienci w sklepach internetowych nie są pod żadną presją.

Zakupy online

Klienci nie muszą stać w kolejkach w kasach, aby zapłacić za zakupione przez siebie produkty. Mogą robić zakupy z domu lub miejsca pracy i nie muszą tracić czasu na podróżowanie. Klienci mogą również wyszukiwać potrzebne im produkty, wpisując słowa kluczowe lub korzystając z wyszukiwarek.

Firmy prezentują całą gamę oferowanych przez siebie produktów, aby przyciągnąć klientów o różnych gustach i potrzebach. Dzięki temu kupujący mogą wybierać spośród różnych modeli i porównać ich funkcje oraz ceny prezentowanych produktów.

Popularność zakupów spożywczych online

Wyniki sondażu przeprowadzonego na grupie 1012 ankietowanych pokazują, że największe zainteresowanie dostawą jedzenia występuje w grupie wiekowej do 34 lat. Ponad 40% Polaków z tego pokolenia przyznaje, że dania z dowozem zamawia co najmniej raz w tygodniu. Wpływ na to może mieć powszechne używanie internetu i łatwy dostęp do urządzeń mobilnych. Warto jednak zauważyć, że w grupie 50+ co czwarty pytany przyznał, że w tygodniu minimum raz zamawia dania z restauracji do domu. Świadczy to o sporej popularności dowozu dań także w tej grupie. Różnica z młodszym pokoleniem wynosi kilkanaście procent. Jest to głównie spowodowane tym, że ludzie obecnie żyją w świecie, zdominowanym przez szybkie działanie i funkcjonowanie. Dlatego też, zatrzymanie się w sklepie po to, żeby zrobić zakupy powszechnie uznawane jest za utratę cennego czasu i trudno się dziwić. Stąd właśnie rosnąca popularność zakupów online. Wystarczy wejść na stronę i po prostu znaleźć interesujący nas produkt. Nie jest to takie trudne jak mogłoby się wydawać. Obecnie nawet starsi ludzie decydują się na takie zakupy w sieci.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here